سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

انواع هود صنعتی

هود صنعتی جهت جلوگیری ازپراکنده شدن حرارت، گرما، دود، بخار و انواع گازهای سوخته شده ی مضر در محیط آشپزخانه، رستوران، کافی شاپ، فست فود و آزمایشگاههای صنعتی و بیمارستانی به کار می رود. هود صنعتی در حجم های مختلف به صورت یک طرف شیب - سه طرف شیب - چهار طرف شیب یا به صورت مکعبی شکل از ورق استیل آلومینیوم و گالوانیزه ساخته می شود همچنین این هود های صنعتی قابلیت نصب فیلتر یا صافی هوا و روغن را دارا می باشند که خود فیلتر نیز در انواع فیلتر آلومینیومی فیلتر استیل فیلتر نمدی یا پارچه ای و فیلتر توری تولید و بر روی هود نصب می گردد.

هودصنعتی

انواع فیلتر هود صنعتی

فیلترفلزی، عمدتاً در هود آشپزخانه های صنعتی و کارخانجات به کار می رود که کارایی فیلتر فلزی جهت جذب چربی و بخار مواد غذایی می باشد. فیلتر فلزی به خاطر اینکه امکان شستشو و نظافت مجدد داشته باشد از جنس آلومینیوم و استیل و در دو سایز یک اینچ و دو اینچ تولید میگردد.

فیلتر پارچه ای (نمدی)، اکثرا در محل دمش دستگاه های هواساز و فن کوئل ها تعبیه می شود.کاربرد فیلترپارچه ای در مکان های غبار آلود و ذرات ریز اهمیت داردو از ورود ذرات بسیار ریز به داخل فضاهای تهویه شده جلوگیری می کند. کاربرد فیلتر نمدی در آزمایشگاه ها و اتاق های تمیز حائز اهمیت است.

فیلتر هود صنعتی

مکنده و استفاده از هود صنعتی

یک مفهوم کلیدی که مبنای اصلیِ تهویه مکنده موضعی را تشکیل می دهد بدام اندازی آلاینده های هوابرد در منبعِ تولید می باشد. سیستم تهویه باید به گونه ای طراحی شود تا هوای آلوده حاصل از فرایند درحال تهویه را بدام اندازد. در اکثر موارد این عمل دشوار است و موفقیت یا عدم موفقیت در این زمینه به طراحیِ هودِ مکنده بسستگی دارد. هودِ مکنده به عنوان یک منبع مکشی در سیستم مکنده تعریف میشود که هوای حاوی آلاینده های حاصل از فرایند یا بخشی از تجهیزات که توسط آن منبعِ مکشی احاطه شده در درون آن حرکت میکند. در طراحی، هودها، دامنه ای از یک دهانه باز ساده در انتهای یک کانال تا یک محفظه محصور پیچیده، در اطراف کل فرایند را شامل می شوند. تجربه و مطالعات به ما نشان میدهد که طراحی خاص یک هود مکنده، مهمترین عامل در موفقیت یا عدم موفقیتِ هر سیستمِ مکنده میباشد. عوامل مهم در هر هودِ مکنده شاملِ هندسه ی آن(که تعیین کننده الگوهای جریان هوا در نزدیکی هود است) و مکانِ آن نسبت به فرایند و مقدار هوایی که از طریقِ آن در حال حرکت است میباشند. این فاکتورها تعیین میکنند که چه مقدار هوا از نزدیکیِ فرایند و از جایی که هوا کشیده میشود خارج میشود. اگر مقدار هوای کافی از منطقه ای که آلاینده ها آزاد میشوند خارج شود آن آلاینده ها توسط سیستم مکنده با راندمان بالایی بدام خواهند افتاد. اگر هرکدام از سه عامل، ناقص و ضعیف باشند جریان خروجیِ کافی در نقطه تولید به منظور بدام اندازیِ آلاینده فراهم نمیشود.

تقسیم بندی و دسته بندی هود صنعتی

عامل کلیدی در تقسیم بندیِ هودها،مکان هود نسبت به نقطه تولید یا فرار آلاینده است. مکان هود نسبت به منبع به تعیین مقدار جریان هوای لازم برای به دام اندازیِ موثر، کمک میکند. با توجه به این توضیح، هودها به سه دسته تقسیم میشوند:

1- هودهای محصور کننده

2 - هودهای بیرونی(غیرمحصور)

3- هودهای دریافت کننده(متحرک)

ثبت نظر