پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

کانال داکت اسپیلیت

آیا می دانستید کانال های داکت اسپیلیت یکی از بهترین روش های انتقال انرژی سرمایشی و گرمایشی است؟ داکت اسپیلیت ها اکثراً برای انتقال هوای داخل به بیرون، هوای بیرون به داخل و یا گردش هوای داخل استفاده می گردند. داکت اسپیلیت یکی از بهترین روش های انتقال هوای مطبوع می باشند که به صورت توکار استفاده می گردند.

duct split

بخش های اصلی Duct Spilit

در طراحی های مدرن Duct Spilit ها از سه بخش یونیت داخلی یا دمنده، یونیت خارجی یا کمپرسور و کانال ها و شبکه های انتقال هوا تشکلی می شوند. هرکدام از این بخش ها به نحوی عملکردی خاص دارند که انتقال هوای سرد در تابستان و انتقال هوای گرم در زمستان را بر عهده دارند. درست است، Duct Spilitها هم توانایی گرم کردن محیط را دارند و هم توانایی خنک سازی هوا. این عمل وابسته به مکانیزم عملکردی کمپرسور است که در تابستان با حرکت در آوردن انواع گاز های خنک کننده باعث خنک سازی محیط میگردند. در زمستان نیز با معکوس کردن مکانیزم عملکردی میتوانند هوای محیط را گرم نگهدارند.

یونیت داخلی یا تهویه کننده هوا

یونیت داخلی یک نوع تهویه کننده هوای بزرگ است که هوای داخلی خانه را به چرخش در می اورد و با توجه به شرایط فصلی آنرا گرم یا سرد میکند. تهویه کننده هوا دارای قدرت های متفاوتی است که با توجه به تعداد اتاق ها و فضای مورد استفاده ابعاد و اندازه های مختلفی را دارند. در بیشتر مواقع این تهویه کننده های داخلی دارای ترموستات نیز هستند. چرا که مصرف برق این دستگاه ها بشدت بالا می باشد و باید هنگامی که دمای اتاق به دمای تایین شده رسید کمپرسور از مدار خارج گردد.

نوعی یونیت داخلی داکت اسپیلیت

کانال کشی و استفاده از دریچه تهویه هوا

کانال کشی یکی از مهم ترین نکات استفاده از داکت اسپیلیت ها می باشد. اگر شما داکت اسپیلیت هایی داشته باشید که به درستی کانال کشی نشده باشند و با فاصله ی دوری از یونیت داخلی نصب شده باشند عملا آن اتاق یا آن بخش از طراحی ساختمان هیچگونه هوای مطبوعی دریافت نخواهد کرد. کانال کشی و تهویه هوا نیز مانند دیگر علوم از علم خاصی برای انتقال هوای تهویه شده استفاده میکنند. انتخاب بهترین جایگاه برای داکت اسپیلیت یکی از مهم ترین فاکتور های این علم است که اطمینان حاصل شود تا داکت اسپیلیت با فاصله ای بسیار مناسب از همه ی دریچه ها نصب شود و بتواند بهترین بازدهی را داشته باشد.

 duct split

یونیت خارجی داکت اسپیلیت یا کمپرسور

کمپرسور هوا به صورت دیفالت و نرمال خارج از محیط ساختمان نصب میگردند. زیرا گاز موجود داخل لوله های مسی کمپرسور به هنگام تابستان هوای گرم را جمع آوری و به خارج از محیط منتقل می کنند. به هنگام زمستان نیز با جمع آوری هوای سرد و انتقال آن به خارج از محیط(عملیات معکوس کمپرس سازی) به گرم شدن محیط خانه و ساختمان کمک می کنند. کمپرسور ها بیشترین مصرف را نسبت به بخش های دیگر داکت اسپیلیت ها دارا هستند.

داکت اسپیلیت

قیمت انواع داکت اسپیلیت

داکت اسپیلیت ها با توان های مصرفی متفاوتی تولید و استفاده می گردند. که با توجه به قدرت موتور و کمپرسور قیمت های متفاوتی دارند. البته متراژ و میزان کانال کشی مورد نیاز نیز برای انتقال مواد هم حائز اهمیت می باشد.

ثبت نظر